Fortsatt solsken och sträckläsning

Är lediga hela veckan, och solen skiner alldeles för mycket så därför såg jag till att bättra på solbrännan ännu mer. Behövde något att sysselsätta mig med så tog mig an boken: ”One up on Wall Street” skriven av Peter Lynch. Denna bok efter snabb googling klassad som en av klassikerna man bör ha läst. Kan nu bocka av den på min lista över lästa böcker.

blur book book pages environment

Jag skulle kunna rekommendera denna både till den som är ny på aktiemarknaden samt den som är mer erfaren. Den var lättläst jämfört med andra klassiska verk inom ekonomi och hade ett bra flyt. Ibland kändes det som om exempel som fanns var lite väl långt tillbaka i tiden och jag önskar att det skulle uppdateras med mer färska exempel från nutiden. Dock så tycker jag ändå att det var tidlösa exempel. Det spelar ingen riktig roll om det var exempel som var 40 år gamla, de fungerar lika bra idag som då. En av de bättre böckerna jag läst inom ekonomi och kommer säkert läsa den igen om ett par år.

 

Lämna en kommentar